CHOCOLATE BANANA MILKSHAKE

Hari ni hari Sabtu..biasanya kalau hujung minggu memang saya akan plan masak yg special sikit kat rumah. Almaklumlah kita ni bekerja jadi hari-hari biasa tu kurang sempat nak masak yang extra-extra. Selalunya memang resepi yang segera macam nasi goreng ke, mee goreng etc. Kalau lauk pulak buat yg sempoi dan cepat. Lagipun dah malam bukan berka sangat nak makan cuma memikirkan husband punye perut jadi sediakan jugak apa yang patut.

Jadi pagi-pagi lepas selesai sidai kain, saya teringat nak kene gi restock barang kat kedai bakeri. Sebelum terjah saya kol dulu takut tak bukak. Adehh...banyak kali kol tak hangkat, saya dah cuak sbb esok ada org nak collect kek. Dok terfikir ehh hari ni cuti maulud nabi ke?? Menggelabah carik kalendar..ooo sib baik last week cuti tu. Berdebar sekejap sebab mmg xde stok langsung ni kat rumah. Yelahh dah tutup bakeri lebih sebulan. Bila nak mula balik, macam2barang dah habis. Hehehe..akhirnya ada gak amoi angkat kol. Bukannye apa, saya nak carik edible frozen. Susahhh nk carik sbb selalu habisss. Meletops sangat u ols.

Dari pukul 10 keluar sampai pukul 1 lebih baru smpai rumah. Tu yg malas nak kaluar tu kan, manjang lama. Akhirnya kami tapau je lauk kat luar. Sampai umah saya tambah satu lauk, masak lemak cili api udang. Nak jadi cerita cuaca memang terik sungguh hari ni, kain yg saya jemur kering macam keropok..hehehe.. melampau kan peribahasa tu. Tapi sungguh, memang panas terik. Bila panas tekak kering satu macam. Dah lama sy tak minum ais sejak diserang batuk haritu. Adalah 2 bulan kot. Yg bagusnya bila saya tak minum ais otomatik saya takkan isi air dalam fridge..hehehe..so laki i pun terpaksa puasa minum ais.

Untuk meredakan tekak yg haus sy godek2 dlm kitchen dan terjumpalah PISANG!!! Ooo nak buat apa dgn pisang ni kan?? Ehhh kebetulan td ada beli syrup chocolate so apalagi....kita buat BANANA CHOCOLATE MILKSHAKE.


gambar ehsan gugel sbb gambar saya tak baper cantik lerr

Jom tengok resepinya

Beberapa biji pisang potong sedang2
Syrup coklat
Susu segar
Ais kiub

Caranya korang blend je semua bahan kecuali ais sebab kita bukan buat smoothies tau. Tak yah letak gula sebab dah cukup manis. Pastu tuang je dlm gelas or simpsn dlm fridge..aaa nyaman minum bila cuaca panas. Minuman ni bagus jugak utk mereka yg nak berdiet..boleh jd meal rlacement utk malam or petang. Kenyang sangat. Ehhh jgn pas minum segelas ni korang carik nasi 2 pinggan..memang elok sangat lah tu kalau nak diet lagu tu.

saya gunakan ini, senang sangat nak handle. Kat ofis pun boleh buat ye, sebab kecik je processor ni. Sorok dalam laci.hehe

kalau sapa-sapa nk tambah aksesori milkshake tu boleh je. Ada org tambah serbuk koko masa nk hidang, ada yg topping dgn cream dan macam2 lagi. Saya cuma guna versi gambar atas tu je..sempoii.

kaedah bergambar...


Utk pertanyaan produk kek sila
Whatsapp 0122959655
Email zazbakery@gmail.com
FB zazbakery sweetouch

Comments

Popular Posts