Cuti Cuti di Melaka

Sebenarnya dah tak ingat ni pergi Melaka baper hb sbb dah lama sangat. Bila belek henpon baru perasan la saya tak tulis lagi tentang post ke Melaka. Sebenarnya kan...sebenanrnyaaa saya BENCIIIII gilerrrr pergi MELAKA tau. Huhuhu...
..
....
...
....

Rilek orang MELAKA jangan marah cepau nau. Haha sy benci sebab kat MELAKA banyak gile tempat makan bestttt kot! Hancur punah la diet saya kalaunke sana, tu pasal lah kalau boleh dalam setahun cukuplah 2-3 kali je ke Melaka nun. Mana taknya, sekali pi kompem 2kilo, baru 3hari tuh. Nak remove yg 2kilo tu mau 2-3 minggu dek non haha. Siyessssss weh, kalau tak caya ginla cuti kat Melaka, heaven on earth! Kami ni laki bink geng suka makan dan suka mencuba. So mmg jadi kewajipan pi mana pun sure nak carik tempat makan. Tak kesahlah yang viral ke yang tak viral,kalau nampak menarik pasti kitaorang carik parking! Hihi nampak x kecintaan kitaorg pada food??

Ada few tempat makan yang kami repeat, tapi kannnn asam pedas je yg masih x jumpa kedai menmbat selera (ni asben saya yang cakap, sbb dia kata kata saya masak best lagik kihkih). Tak taulah kan sebab selera ni ikut tekak masing-masing kan. Apapun korang kalau pi Melaka harus singgah je tmpat yang dikatakan best dan cuba sendiri. Then baru boleh recommend pada orang lain lak. Yg ni saya jumpa gambar bekpes lontong best di Melaka. Korang kene ke Ujong Pasir, di Restoren Ming Huat tu ada org jual lontong best. Jangan risau, ni kedai ala-ala kedai kopi jaman dolu, kedai 1Malaysia. Kene datang awal sbb full house. Ada ramai pelanggan tak kira bangsa duduk semeja sarapan bersama. Best wehhh. To me lontomg ni memang kene dengan selera saya, sbb sy memang luv lontong much much haha. Tapi mcm biasa, Mr F tetap akan order nasi lemak, grrrr dia memang pencinta nasi lemak, dia boleh bgtahu kedai mana yg sedap jual nasi lemak.


Roti John ni ok gak sedap, tak ingat beli di mana. Tapi bukan RotinJohn Barkat


Lontong besttt giler weiii, ada sambal kelapa.


Si pencinta nasi lemak bersama menu wajib nya




Hakak tu busy tau prepare order lontong, harap bersabar lah


See the ketupat, ori daun kelapa ye


Tu dia restoren Ming Huat, cuak gak mula2 nak singgah

Comments

Popular Posts