Rencana Minda

Aduhai...tatkala saya menulis ni, mata ala-ala mengantuk. Sekarang ni saya bangun awal dari biasa sebab saya dah mula bekerja diwaktu pertama. Ramai juga yang terkejut, kagum dan teruja dengan transformasi ini. Mana tidaknye, dari waktu ke-3 tup-tup melonjak ke waktu pertama. Alasannya??Hmm..saya cuma nak sampai lebih awal. Jadi saya boleh singgah dulu di kedai. Sekarang ini saya sudah ada 2 pejabat jadi keduanya saya perlu ambil tahu. Sebenarnya pejabat ke-2 yang paling saya sayang (oppsss...ini rahsia yea)!! Tapi yang pertama tetap tidak dilupa..kerana bak kata orang yang pertama itu yang mengajar kita segala-galanya.

Hmm..sebenarnya dalam minda saya ni macam-macam yang direncanakan. Almaklumlah, masa berlalu begitu pantas. Sekarang dah pun bulan 5, tak lama lagi tiba bulan Ramadhan. Puasa dah ganti ke kak long??? Hehehe..jangan asyik terbayang lebaran aje tau. Team ZAS paling risau sebab belum sempat rnd biskut yang baru2 utk tahun nih. So apa nak buat?? Maknanya rnd tu kena jugak dijadikan salah satu rencana kami minggu ini. Apapun terima kasih banyak pada chef roti saya yang tak jemu-jemu mencipta dan mencuba pelbagai resepi roti untuk dipasarkan. Sapa chef tu?? CHEF EPUL laaa...dulu chef ni part time aje..sikalang sudah FULL TIME lor. Ekceli chef ni adalah business partner saya juga...merangkap anak buah saya. Business kami ini didirikan atas pertalian kekeluargaan..kami BER-4 yang bertungkus lumus untuk sama-sama memajukan business yang baru setahun jagung. Kalau ada yang tertanya-tanya..ingin saya jelaskan ZAS BAKERY adalah buah hati kami (Saya & Suami, Epul & Isteri). So...business ni kira cukup sifat lah..ada 2 tangan, dua kaki yang saling melengkapi...taraaaa

Tak cukup dengan rencana biskut raya, satu lagik yang saya nak buat ialah macaron. Janganlah mendung berlagu minggu ni. Kalau tidak, alamatnye putih telur jadik telur dadar ajelah. Takpun lagi haru jadik telur tembelang...adehhh!!! Cita-cita saya hujung minggu ni murni tau, nak bawak macaron sebagai ole-ole ke Sarawak masa oustation nanti. Sekurang-kurangnya ada gak buah tangan dari semenanjung (merangkap promosi jugak tu...eheheh). Tapi x taulah entahkan kembang, entahkan kembung, waima terburai isi perut (uishhh mintak dijauhkan). Kesimpulannya...ini minggu MARATHON. Ooo lupa plak, hari ahad ni ada juga tempahan kek untuk persatuan penduduk Semarak1 KD dan juga Perhimpunan UMNO Selayang. Hmm..mmg kira oven saya tu akan bekerja gigih la sepanjang minggu. Hahaha..Oklah rasanye cukuplah melalut. Lain kali kita sambung story mory...ada keje nak dibuat ni. Sampai jumpa lagi...salam manis dan sayang..muahhh..muahhh..muahh..

Comments

Popular Posts