Oooo Gitar....Berbunyi...

Aduhh.. teringat pulak senikata lagu Allahyarham P. Ramlee tu. Nostalgianya..Walaupun saya tidak dilahirkan sezaman dengan Allahyarham tetapi saya membesar dengan lagu dan filem-filem lakonan beliau. Sejak dari kecil lagi, hmm lebih kurang sejak kenal apa itu peti televisyen rasanya mmg cerita-ceita beliau yang banyak menghiasi dada televisyen hitam putih tu. Itulah hiburan kepada majoriti kanak-kanak seusia saya. Bukan tu sahaja, tak cukup dengan tv, di rumah saya juga dulu ada peti piring hitam. Haaa...pernah tengok tak piring hitam tu macam mana?? Macam piring dan warnyanya hitam..hehehe. Sampai sekarang saya masih x boleh nak fikir macam mana peti suara tu berfugsi. Bila kita letak je piring hitam tu atas plate, plate akan berpusing dan macam ada jarum halus yang sentuh pada permukaan piring. Keluarlahh suara dari situ..eiii peliknye. Agaknye sebab itulah saya x jadi engineer atau pencipta...

Hmm..sebenanrnya bukan nak cerita sangat pasal nostalgia lama ni. Saje nak relatekan dengan kek yang baru saya buat semalam. Kalau orang lain agaknye memang dah jenuh buat tapi saya baru nak cuba..ngeee..TQ kepada warga penduduk SEMARAK1, Kota Damansara atas kepercayaan yang diberi. Mereka ada sambutan persatuan jadi alang-alang mereka order lah kek dari saya. Jadi..inilah hasilnya..mudah-mudahan semua berpuas hati, insyaallah...




Saya buat sponge cake dengan chocolate mousse sebagai filling. Untuk topping saya gunakan buttercream sebab untuk firmkan cake. Kalau guna fresh cream saya risau kek akan runtuh memandangkan kena hantar awal atas sebab-sebab yang tak dapek nak dielakkan.jadi apalagi???layan ajelahhh...


Comments

Popular Posts