Sunday, January 11, 2015

FAMILY DAY PART 2

Now kita sambung story mory tentang family day haritu. Hari kedua kami ada aktiviti sukaneka. Almaklum kawasan tak banyak jadi kami buat aktiviti kecil-kecilan je. AJK SUKANEKA biasalah kita suruh budak-budak remaja. Kami dibahagikan kepada 4 kumpulan. Setiap kumpulan ada pasangan suamk isteri iaitu kitaorang lah makcik-makcik ni. Dan akan ada seorang runner. Basically setiap grup ada dalam 5 org. Sebelum mula, runner dikehendaki lengkapkan misi mencari botol utk aktiviti seterusnya. Ala2 running man...jadi runner ni kene budak2 yg banyak tenaga. Kalau kita jadi runner jawsbnya terlentang lah pas 1 misi...tak sempat nak buat misi seterusnya.

Aktivitinya senang je:

1. Isi air dalam botol guna span.
2. Lepas penuh, org kedua akan pergi ke checkpoint seterusnya utk aktiviti musang berjanggut. Hehe mesti pening menda pulak musang berjanggut ni. Ingat tak P.Ramlee dok campur semua bahan memasak dlm guni sbg ujian utk carik bakal isteri? Haa samalah, kami kene asingkan bahan2tu tau tapi takdelah kene masak.
3. Lepas selesai, bawa ke checkpoint terakhir utk aktivi mak2 anyam ketupat. Hadoiii guna reben kauu!!! Stress mak.

Game ni xde peratursn, nak main tipu pun boleh. Nak dajalkan grup lain pun  boleh. Macam si arif dengki dengan grup saya..dia tarik ketupat saya yg dah nak siap tu. hampehhhh betul. gRrrrr

azim sebagai model tee family 2014

semangat mengasingkan kekacang

ajk sukaneka

tu lah arif, yg pakai spek. Dengkiiii jeee

tengsh menyiapkan puzzle

anyam jgn tak anyam
gigih mengasingkn sagu, kacang

misi meletopkan belon
 
8
aktiviti kanak-kanak

grup kami...yeay!!!

aiman dah siap mewarna

ha budak-budak khusyuk dgr taklimat ke tu?

 lepas selesai bersukan masing2 terlentang penat sangat kononnya. Lepas zuhur, bawak budak-budak jalan kat dataran pahlawan. Hujan pulak tu, terpaksa beli payung. Kanak-kanak mulalah merenhem nak payung frozen..adehhhh
 




 

0 comments:

Post a Comment

BORANG KELAS

Name:
Email Address:
No Telefon
Kelas yang diminati
Tarikh
Bilangan Peserta 1
2
3
4
5
lebih dari 5
Pertanyaan / Cadangan

Get your own free form like this one.