FAMILY DAY PART 1



Acara yang ditunggu2 olehn saya..almaklumlah ini kali pertama kami anjurkan famiky day. Jadi dah tentu excited lebih sikit dr biasa. saya awal2 lagi dah apply cuti...bestnya dpt berkumpul ramai2 kan. Tempat yang dipilih ialah di Melaka. Awalnya kami nak ke Cameron tapi ada kes tanah runtuh, dan musim hujan risau pulak nak naik ke tanah tinggi tu. Jadi kami tukar plan ke Melaka memandangkan situ byk jugak tempat menarik yang boleh kita lawati. Yelah bawak budak2 mesti kene fikir program diaorg jugak.


Masing2 dah ada tugas, yg dah veteran of course kene masak siap2 utk bekalan di sana. Banglo yang kami sewa tu di Padang Temu. Memang cantik, sapa2 berminat boleh carik di ibilik.com dan search Sri Tuah exclusve bungalow. Sewanya berpatutan RM950 2 malam, ada 4 bilik..ruang tamu luas dan fully air conditioned. Punye sejuk satu rumah, masing2 bergulung dlm conforter. Rumah ni blh muat dlm 25org dewasa..tp kene kongsi2 lah tido di hall. Jom intai area dalam umah. Cantik tak?

budak2 yang seronok lebih..siap landing dah. Ruang ni betul2 depan pintu utama..

ruang menonton...

macam cafe..siap ada meja bulat.

dry kitchen

wet kitchen...sininada toilet jugak dgn stor 2 bilik

tgk totto yg bersusun tu...last2 x guna pun sbb owner dh sediakn bykkkk toto

hihi...tu skett je tu makanan yg ada..saja sorok kat dapur

Amacam? Menarik tak? Cuma rumah ni takde pool. Entrance ada 2 tapi masa kami dtg haritu main entrace hate tu rosak so xleh bukak. Kalau tak...banyak kete blh parking kat dalam. Padang Temu ni dekat je dengan town lebih kurang dalam 15 minit pastuuu kan very the dekat dgm roti john fofular kat semabok. Gi Melaka mmg heaven...byk tmpat makan best. Ehh..ok back to the track! First day sampai xde buat apa sangat, sbb ramai yang sampai lewat jadi kami buat activity sendiri. Ada 4 family semuanya berkumpul..jadilah. Cuma dua org anak buah takde sebab sorang tgh belajar, sorang lagi pergi Istanbul. Hurmmm....ok nnt kita sambung part 2.


dari main entrance
 
master bedroom

bathroom kat master bedroom

bilik kakak no dua

bilik kami...
 

Comments

Popular Posts