Friday, April 1, 2011

HATRIK!!!

Salam manis dan mengujakan.....

Kali ini saya nak berkongsi kisah hatrik saya dalam minggu ini. Bengkek di kaki alhamdulillah dah beransur sembuh. Dan lenggok kaki saya sudah ala-ala kembali seperti sediakala walaupun bukan sepenuhnya gemalai seperti dulu..hehehe. Ampunnn..kalau boleh tak mahu jatuh lagi, walaupun diberi cuti satu bulan!! Buat apa bercuti berlama-lama kalau dalam keadaan sakit ye tak??

Ok ini cerita hatrik kek dalam satu hari. Banyak pula yang meminta jadi alang-alang kaki dah sembuh lebih kurang, saya rinduuuu sungguh dengan oven kecil di dapur mini saya itu. Dah lama rasanya tak menghidu harumnya aroma kek yang sedang dibakar. Agaknye jiran-jiran pun tertanya-tanya kot mana bunyi mixer, bau kek pun tak ada. Dah retired ke...hehe..jawapannya belum singsing lengan lagi ye kawan-kawan. Meh kita bergomol dengan rolling pin dan buttercup secukup rasa.

Penyudah hari, saya dapat juga menyiapkan 4 biji kek sebenarnya (dlm gambar cuma 3). Mixer saya x henti-henti bekerja. Ahhh..memang itu keje dia, mengaduk, mengaduk dan mengaduk lagi...sampailah rosakkk!!!(wahhh..jangan rosak cepat sangat....). Saya buatkan kek vanilla, orange, chocolate dan vanilla strawberry...hmmm untuk mendeko biarlah hari yang seterusnya pula...dah tak lalu dari pagi dok bau telur ayam..
hati berbunga je bila tengok kek elok dibakar begini...rasa macam nak buat lagi dan lagi

bila buat levelling, ini lah rupa dalam kek..sedia untuk dekorasi

mana si coklat??hmm entahlah merayap lah tu...

0 comments:

Post a Comment

BORANG KELAS

Name:
Email Address:
No Telefon
Kelas yang diminati
Tarikh
Bilangan Peserta 1
2
3
4
5
lebih dari 5
Pertanyaan / Cadangan

Get your own free form like this one.