Classic Blackforest Cake


Sedikit sahaja posting untuk entry ini. As usual, saya akan post something yang yummy and surely boleh menyebabkan meleleh ayaq liuq (kata sorang kawan saya...eheheh). Gambar ini DILARANG TENGOK oleh preggy mummy pada waktu tengah malam sebab da tentu anda akan menghingar bingarkan kehidupan para bapa apabila mereka terpaksa mencari kedai kek yang masih buka!!! So...jangan ehh...

Kek di dalam adalah kek sponge coklat yang memang spongy gitu. Bahagian luar saya cover dengan fresh cream...it taste really good dengan combintion cherry filling homemade yang saya buat sendiri. Wow!!!Excited kan..memang pun. Masa buat ni, rasa cam nak colek-colek jek krim tuh..oh yea! Ada yang bertanya mana satu sedap?? Buttercream or fresh cream? To me..dah tentulah fresh cream!! Aala2 ice cream gitu. But both ada kelebihan dan kekurangannya. Untuk mereka yang berhajat nak display kek tu kat luar (ruang xde aircond) melebihi tempoh sejam..dinasihatkan gunalah buttercream sebab sifat2nya yang lebih firm. So kek tu nak runtuh pun payah sikit lah. Otherwise kalau utk makan2 jek, atau memang nak buat dalam dewa yg sejuk ala2 peti ais..(hehehe) blehla guna fresh cream.

Jadi..itu ajelah pesanan penaja. Harapan saya, u all lebih clear bab-bab krim kek ni hokey...tata titi..tutu..

Comments

Popular Posts